تحولات لبنان و فلسطین

«با سلام؛ به سامانه اعلام خرابی تلفن شرکت مخابرات خراسان رضوی خوش آمدید».

سامانه اعلام خرابی تلفن یک نسخه برای همه نواقص!

«لطفاً جهت اعلام خرابی تلفن ثابت و برای خرابی خطوط خصوصی کلید ۱، پشتیبانی سرویس‌های مخابراتی کلید ۲، برای اعلام پیشنهادات و انتقادات کلید ۳، را شماره گیری نمایید».

«اگر با وصل گوشی تلفن به سیم‌های ورودی درب منزل از سالم بودن خطوط داخلی اطمینان دارید، شماره تلفن خراب را وارد کنید ... اگر صحیح است کلید مربع و جهت تغییر شماره کلید ستاره را فشار دهید. مشترک گرامی جهت رسیدگی پرسنل رفع خرابی شماره تلفن همراه خود را وارد کنید.»

شنیدن این جملات حتماً برای شما هم اتفاق افتاده است. جملاتی که پاسخ تماس‌های بی‌شماری است که سال هاست بدون پاسخ فردی از آن سوی خط به صورت ضبط شده پخش می‌شود.

تا چند سال پیش هم مشترکان برای ورود به این ماجرا مجبور بودند با گرفتن شماره ۱۱۷ و حالا با هشت رقمی شدن شماره تلفن‌ها ۲۰۱۱۷ به این پروسه وارد شوند بدون اینکه امکان آن باشد که پرسشی از سوی ما مطرح شود.

این سامانه ضبط شده همه خدمتی است که بدون هم صحبتی با کسی قرار است به داد مشترکانی برسد که اعصابشان از خرابی تلفن خُرد است.

سردرگمی مشترکان

یکی از مشترکانی که چندین روز است تلفن ثابت آنان قطع شده و نمی‌داند که پاسخ سؤالاتش را از کجا می‌تواند دریافت کند در تماس با دفتر روزنامه می‌گوید: این خدمت شرکت مخابرات با نواقص بسیاری همراه است که سبب سردرگمی مشترکان همراه شده است.

وی با بیان اینکه سامانه‌ای که به صورت ضبط شده و برای همه مشکلات به طور یکسان طراحی شده هرگز نمی‌تواند پاسخگوی مشکل همه مشترکان باشد، می‌افزاید: در مدتی که تلفن ثابت ما قطع است فقط مجبور هستیم با همین پیام‌های تکراری دلمان را خوش کنیم.

او که از این نحوه پاسخگویی شرکت مخابرات بشدت گلایه مند است، اظهار می‌دارد: در این پروسه ضبط شده ما حتی شماره تلفن همراه خودمان را هم اعلام می‌کنیم، اما از این جهت هم به نتیجه نمی‌رسیم.

از میان پیامک‌های ارسالی به صندوق پیام‌های مردمی روزنامه قدس هم بخشی از نارضایتی‌ها مربوط به همین سامانه است.

در این پیام‌ها آمده است:

-‌ای کاش در سامانه اعلام خرابی تلفن بخشی هم برای مکالمه تلفنی برای پاسخ به سؤالات نیز طراحی می‌شد.

- سامانه اعلام خرابی تلفن ثابت مدل یک طرفه‌ای است که توهین به مشترکان شرکت مخابرات تلقی می‌شود.

- افراد سالمند در استفاده از سیستم اعلام خرابی تلفن ثابت بشدت مشکل دارند.

- چرا برای برخی از تماس گیرندگان با سامانه اعلام خرابی تلفن ثابت پیامکی مبنی بر دریافت این مشکل می‌آید، اما برای برخی دیگر نمی‌آید. مگر با یک بام و دو هوا می‌شود مدیریت کرد.

- حداقل شرکت مخابرات اعلام کند وقتی مشترکی پس از گذشت چند روز از قطع بودن تلفن ثابت کلافه شد، باید به کجا مراجعه کند!

- در بخشی از پیام ضبط شده سامانه اعلام خرابی تلفن ثابت اعلام می‌شود لطفاً برای اعلام پیشنهادات و انتقادات کلید ۳ را بفشارید اما بعد از فشردن این کلید هم کسی پاسخگو نیست و پیام ضبط شده دیگری می‌گوید: «انتقاد و پیشنهاد خودتان را مطرح و کلید ستاره را بفشارید.»

 ایراد در خطوط داخلی مشترکان

گزارشگر ما برای واکاوی این انتقادات به سراغ روابط عمومی شرکت مخابرات خراسان رضوی می‌رود.

حسن پور در گفت‌وگو با گزارشگر ما و در دفاع از سامانه اعلام خرابی تلفن ثابت، می‌گوید: خدمات این سامانه به صورت شبانه‌روزی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه همه تماس‌ها با این سامانه با دقت و سرعت مورد بررسی قرار می‌گیرد، می‌افزاید: اگر هم وقفه‌ای صورت می‌گیرد به دلیل وجود ایراد در خطوط داخلی مشترکان است.

وی در عین حال اظهار می‌دارد: چنانچه مشترکی بعد از گذشت چند روز از قطع تلفن ثابت مشکلش برطرف نشد، می‌تواند از طریق تماس تلفنی با شماره تلفن ۲۰۲۱ که مربوط به روابط عمومی شرکت مخابرات است پیگیر تأخیر در رفع ایراد تلفن ثابت باشد.

خبرنگار: مهناز خجسته‌نیا

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 31
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حیدری ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    سلام چهارماه گذشته کابلهای تلفن رادزدیدن اعلام کردم 110هم گزارش کرده نمیان درست کنندحتی بازرسی استان هم اعلام کردم متاسفانه ترتیب اثرندادن لطف خواهشن رسیدگی
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    0 0
    سلام صبح بخیر بخشید تلفن مغازه الان سه هفته است اعلام خرابی کردیم کسی جواب گو نیست و یک شماره مربوط به مامور خرابی تلفن در قاسم اندیشه 19 به ما داده اند که جواب نمی دهد و اگر هم جواب دهد میگوید من مریض هستم و تنها وتا ساعت 4 میایم ولی خبر نیست
  • محمد عرب ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    0 0
    الان دوروزه تلفن ثابت ما خود خود قطع شده لطفاً رسیدگی کنید
  • حیدری ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    0 0
    سلام ۷ ماه هست قبل تلفن ها چند منزل به علت سرقت قطع هست خیلی پیگیری جهت وصل شدن شد اما مخابرات جوابگو نیست تازه بعد از چند ماه خدمات ندادن مخابرات قبض آبنمان برای مشترکین میاد که جای تعجب دارد..؟چند چنده
  • ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    0 0
    متاسفانه شماره ۲۰۲۱هم چندتا اپراتور آماتور گذاشتند در حد رفع تکلیف.اونا هم پاسخی ندارند و شمارو حواله میدهند به شماره ۲۰۲۵بازرسی .اونا هم جوابتون رو نمیدن و ملت بیچاره و بلاتکلیف.
  • مفتونی ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    0 0
    با سلام مدتی است تلفن منزل پدرم خرابی دارد چند بار با شماره ۲۰۱۱۷تماس گرفتم ولی متاسفانه جوبی نگرفتیم و یکبار هم پیا آمده که خرابی کلی داره درصورتی که منزل کناری مشکل حل شده این جواب شما مثل این که تماس بگیرید که قبض تلفن تون پرداخت نشده ما درجواب بگوییم فعلا پول نداریم آیا درسته چون روستا هستند و حرفشون بجایی نمیرسه این جوری رفتا کنید. متاسفم
  • حسن اوحدی ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    0 0
    توجه مسیولین خرابی تلفن ثابت به خصوص ریاست محترم خرابی تلفن ثابت در شیراز جلب می کنند که به جای دروغ پردازیهادرگفتار ونوشتار و بدبین کردن مردم به سایر افراد صدیق در رسانه کارهای رفع عیب تلفن ثابت را به طور درست و کامل انجام دهند و در مورد عدم پاسخ گویی مکرر به درخواست کننده یا وعده نادرست تجدیدنظری نمایند
  • حسن ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    0 0
    سلام واقعا متاسفم برای مجموعه مدیریتی مخابرات در ماه گذشته کابل تلفن بیش از ۱۰۰ مشترک در توفیق ۹ قطع و پس از پیگیریهای فراوان حدود دو هفته طول کشید تا وصل شد. متاسفانه بعد از ۲۰ روز دوباره بخشی از کابل قبلی قطع و حدود ۳۰ مشترک تلفن شون قطع شده. نکته تاسف انگیز اینه که چندین بار به سامانه تماس گرفتیم و اعلام میشه که نقص تلفن شما رفع شده. زنگ زدم و پیام گذاشتم که کابل از داخل کوچه قطع شده حتی حاضر به بازدید و قبول حرف آدم نیستند. الان حدود ۱۰ روز است تلفن نداریم و هنوز اقدامی صورت نپذیرفته و کسی هم جوابگو نیست. من نمی دونم اگر واقعا یک نفر پارتی دار یا مدیر در این حوزه بود باز هم جرات عدم وصل تلفن و پاسخگویی رو داشتند.
  • جوادی ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    0 0
    باسلام خط تلفن ثابت منزل قطع شده با ثامانه خرابی تلفن هم که وقدام کردیم جواب گو نیستن پس به کجا مراجعه کنزگ تا جواب بگیریم یا مشکلمون حل بشه
  • علی ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    0 0
    کی میای درست کنی این کابل مخابرات نزدیک ب چند سال هست ک کابل های منطقه‌ای محروم خراب این دولت نهم تمام شد و خبری از اینترنت پرسرعت نیست ادم حرف میزنه عمل میکنه خدای رحمی کن براین ملت بد بخت ای خدا کجای
  • مریم پورقلی ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    0 0
    مخابرات بندرعباس اصلا جهت رفع خرابی خطوط خارج از منزل اقدامی نمیکنه. نه حضوری و نه از طریق 20117
  • نظری ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    0 0
    جعبه تقسیم محله رو دزدیدن مخابرات میگه دو تا سه ماه طول میکشه تا وصل کنن تکلیف حجم وای فای که شش ماهه خریدیم چی میشه چرا زودتر اقدام نمیکنن برا نصبش
  • محمودرضا پیری ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    0 0
    سلام سه ماه است کابل تلفن ثابت مارااز داخل میلان سرقت کردند به همین دلیل قطع است وهرچه حضوری به مرکز مخابرات توحید واقع در بلوار حر مراجعه میکنیم کسی جوابگو نیست باتوجه به بازشدن مدارس احتیاج مبرم به اینترنت داریم محض رضای خدا دراین مورد اقدامی بفرمایید اجرتون باابا عبدالله
  • قاسمی ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    0 0
    سلام . من دو هفته ی نت خریدم ولی لینک ندارم هیچکس پاسخگوی من نیست ، همش منو پاس میدن به اینور و اونور
  • حسن ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    0 0
    واقعا مسخرشودر اوردن هیچکس پاسخ گو نیست تلفن خونه ما ده روزه قطع به هر کجا زنگ میزنم فقط میره رو پیغام گیر کابل تلفن جلو در خونه رو دزدیدن تلفن ده روزه قطع هیچکس هم پاسخگو نیست
  • علی ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    با سلام ، حدود بیست روزه که تلفنهای منازل ما دررشهرستان قوچان بعلت سرقت کابل قطع شده و متاسفانه علیرغم پیگیریهای متعدد هیچکس جوابگو نیست ، کوچه ما حدود سی خانوار داره که همه دانش آموز یا دانشجو دارن و اینترنت واسشون لازم و واجبه ، نمیدونم مخابرات چکار میکنه ، اگه یه روز پرداخت قبض به تاخیر بیفته فورا تلفن رو قطع میکنن اما الان هیچکس جوابگو نیست.
  • یوسف دل ارام ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
    0 0
    هرچه تماس میگیریم کسی پا سخگو نیست
  • ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    0 0
    باسلام چند روز تلفن ثابت خونه قطع شده بود بعداز کلی پیگیری فهمیدم که خط را تخلیه کردند بدون اینکه اطلاع بدن .خطی که از خود مخابرات هر ماه کلی هزینه اینترنت می ذیم .واقعا کار مخابرات درست نیست اگه جای باشد من از مخابرات مشهد شکارت دلرم
  • خانم صانع ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    0 0
    سلام .منزل مادرخیابان میثم شمالی 31میباشد مدت سه هفته هست کابل های تلفن را دزدیده اند هرچی هم زنگ میزنیم مرکز مخابرات پنچتن نه جوابگو هستن نه رسیدگی میکنن .
  • جوادی ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    0 0
    نزدیک یک ماه است که دزد از خدا بی خبر،نمدونم ترمینال دزدیده،چی دزدیده که سیستم تلفن ثابتمون کلا خراب شده ،به این سامانه ی خرابی تلفن زنگ زدیم،فقط گفت،شما در لیست قرار دارین.وای فای مخابرات خریدیم،ولی نمتونیم استفاده کنیم،بچه ها درس آنلاین دارن،همش بسته میخریم ،فرداش تموم میشه...یک مشت ادم بی مسیولیت تو مخابرات نشستن و به کار کسی رسیدگی نمیکنن.اعصابمون خرد شده،کاش کمی وجدان کاری داشتن.هیچ اپراتوری هم وصل نمیشه که مثل آدم حرف بزنیم...خدا به دادمان برسه از دست این افراد نالایق...
  • احمد غلامی ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    0 0
    با سلام دروغ می گویند اصلا کسی پیگیر نیست من بعد از چند ماه خودم کابل سرقتی را احداث کردم
  • زهرا صانع ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 0
    تلفن ما۲ ماه کابل دزدیدن هنوز مخابرات نیومده وصل کنه
  • ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    0 0
    با سلام خسته نباشید مدت یک هفته است کابل تلفن ما که‌ ۸ واحد هستیم از بیرون قطع شده زنگ زدیم اپراتور میگه تو نوبتین یعنی چی کسی نبايد بیاد از مخابرات ما بايد چکار کنیم تلفن وصل بشه ممنون
  • حسین ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    0 0
    سلام من خودم قدیم مامور خرابی بودم زیر خط خرابی تلفن رو میگرفتیم و کمتر یکی دو ساعت خط وصل میشد الان یکهفته تلفن خانه قطع شده و پیام گیر و سیستم خرابی یا میگه ثبت شد یا ادعا میکنه خرابی اصلاح شد واقعا پیمانکار مقصر یا اداره مخابرات ؟ یک هفته قطعی خط ثابت و اینترنت. و جواب گو نبودن. به چه معنی میتونه باشه ؟؟؟ غیر بی عرضه بودن مدیر عامل و ریس ناحیه و مرکز ؟؟ اگه کابل ۲۴۰۰ قطع بشه چیکار میکنن پس واقعا که. چقدر بی مسولیت شدن مدیران و مراکز
  • حبیب اله غوریانی ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    0 0
    لطفا پس از اعلام خرابی توسط مشترک کسی باشد که پیگیر وصل شدن خط باشد ،اینجانب یک هفته است که تلفن منزل قطع شده واز آخر پارتی پیدا کردم تا کسی پیگیر وصل تلفن شود .شما را به هر که را می پرستید پاسخگو مشکلا ت مردم باشید .در این دنیای ارتباطات قطع ارتباط یعنی قطع زندگی. اگر کسی پارتی نداشت باید چکار کند
  • ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    0 0
    تو رو خدا به داد مشترکینتون برسین
  • اسماعیل ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    0 0
    به 2021هم زنگ میزنم میگه باید انقدر به 20117تماس بگیری تا بیان اینم از پاسخگوییشون
  • Elahe ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 0
    سلام .ماهم با این مشکل رو برو هستیم این بار چندم که تلفن ماقطع میشه وفقط باید پیغام بگذاریم وهیچ کس هم پاسخگو نیست الان هم بمدت یک هفته تلفن و وای فای ما قطع شده هر روز داریم پیامک میدیم ثبت خرابی تلفن میکنیم حتی شماره موبایل هم میدیم .ولی نه تلفن وصل شده نه کسی پاسخگو هست
  • ایزانلو ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 0
    اینترنت حصار گرمخان مشکل داره لطفا حلش کنین
  • شخصی ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    0 0
    کابلهای تلفن ثابت محله ما واقع در مشهد-خیابان رسالت 32 چندی پیش توسط سارقان،قطع و به سرقت رفته.پیگیریها بی نتیجه بوده و هر ماه آبونمان تلفنی که عملا فاقد کابل مخابرات است را پرداخت میکنیم.این شماره سامانه خرابی تلفن هم فقط میگوید«خرابی تلفن شما رفع گردید» و. به هیچ قسمت یا اپراتوری جهت راهنمایی وصل نمیکند.چه کسی مسئول پی گیری است؟
  • عباس بهرامی ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    0 0
    آقای حسن پورمسوول روابط عمومی مخابرات خراسان رضوی مدعی شدند که این سامانه به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوست. همین امروز(۱۴۰۲/۵/۲۱) پس ازتماس بااین سامانه وثبت خرابی تلفن ازمخابرات سبزوارتماس گرفتند وگفتندفرداصبح جهت بازدیدمی آیند، وقتی پرسیدم چرافردا، مگه خرابی تلفن شبانه روزی نیست؟ گفتندمافقط تاساعت ۱۳ خدمات میدیم؟ این تناقض درگفتارآقای حس پوریعنی چه؟ تکلیف چندخانواری که توکوچه تلفن آنها به دلیل سرقت کابل(آن هم سرقت ۲۰ سانتی مترکابل) قطع است چیه؟ حتی اون بنده خدامامورمخابرات گفت یک هفته دیگه هم وصل بشه خیلی خوبه چون شرکت مخابرات استان خراسان رضوی به ماکابل نمیده، ازمسوولین شرکت مخابرات استان خراسان رضوی تقاضای پاسخ به این تناقضات و تضییع حقوق مشترکان رادارم